כיצד תגבשו רעיון לצילום תמונות ספר מחזור?

ספר מחזור הוא כמו אלבום תמונות דיגיטלי, כאשר מדפדפים בספר  רואים מיד את התמונות והן מושכות את מירב תשומת הלב, לכן הן החלק החשוב ביותר בספר. תמונות יפות ומיוחדות קובעות את הצלחת ספר המחזור וזה מה שעושה את ההבדל בין ספר מחזור מרשים לבין ספר מחזור משעממם ולא מוצלח. חשוב להיערך ליום הצילום, לחשוב ולגבש רעיונות וקונספט לתמונות ולהגיע מוכנים לצילום התמונות, וכמובן, חשוב שהתמונות יצולמו ע"י צלם מקצועי לקבלת תמונות איכותיות.

חשוב לנהוג לפי הכללים הנהוגים בבית הספר ולהתייעץ מראש עם צוות המחנכים לפני גיבוש הרעיונות לצילום התמונות משום שבתי ספר לא מאשרים תמונות ספר מחזור שמכילים אלכוהול, סיגריות, נרגילות או הופעה חשופה.

לעיתים אנו מתקשים לבצע רעיונות חדשים בשל החשש שלנו "מפאדיחות", אנו מחפשים תירוצים כמו: "איך אני אראה", "מה יחשבו עליי", "זה לא לעניין", "זה לא יצליח" ועוד מחשבות מהסוג הזה, אל תחששו, תצטלמו על פי הרעיונות שלכם וכך יהיה לכם ספר מחזור ייחודי ומרגש מזכרת נפלאה לכל החיים.

יש בתי ספר שמצטלמים לפי נושאים כיתתיים ולכן אפשר לקבוע נושא צילום כיתתי.

                               

אפשר לקחת רעיונות לספר מתוכניות טלוויזיה כמו המרוץ למיליון, היפה והחנון, ביבי בום ועוד תוכניות רבות. אפשר לקבל רעיונות מתוך סרטי קולנוע, כמו אסקימו לימון. מגמות בבית הספר: כמו קולנוע, תיאטרון, כימיה ועוד מגמות אחרות. תקופות שנות ה-, 60, 70, 80, וכו'. מקומות כמו: בית סוהר, בית משוגעים, אולפן טלוויזיה, מוסך, שטיפת רכב. בעלי מקצוע: צבעים, עורכי דין, גננים, מכונאים, טכנאי מחשבים יש אין סוף רעיונות.

עדיין לא מצאתם רעיון לספר המחזור? דפדפו בספרי מחזור קודמים שנמצאים בדרך כלל בספרית בית הספר, אפשר לחפש רעיונות באינטרנט או באתר בעמוד רעיונות לספר המחזור.

                       שישה טיפים חשובים לצילום תמונות ספר מחזור:

  • חלוקת הכיתה לקבוצות לפני מועד הצילום לפי מספר התלמידים בעמוד שהוחלט בבית הספר.
  • לגבש רעיון וקונספט לצילום התמונות.
  • להגיע לצילום מוכנים וסגורים סופית לפי הרעיון שגיבשתם לספר המחזור.
  • להגיע במצב רוח טוב וחיובי, לא לשכוח להביא אביזרים ובגדים מתאימים לנושא הצילום.
  • הקפידו על הופעה יפה, מרשימה ומכובדת.
  • חייכו בתמונות, חיוך מוסיף המון לתמונות.

                                                שיהיה לכם בהצלחה,

                          תהינו מתהליך וקחו את הפקת ספר המחזור בכיף!   

הצהרת נגישות
נגישות

מעוניינים בספרי מחזור?

השיארו פרטים ונחזור אליכם בהקדם